Szczecin, 14 maja 2025

Miliony płyną do szczecińskich stoczni

Produkcja konstrukcji okrętowych, wytwarzanie konstrukcji offshore, wynajem powierzchni i współpraca z firmami sektora morskiego, zakup nowych technologii, zbudowanie doku dla MSR „Gryfia”, a także kontrakt z Urzędem Morskim na budowę statku, to główne cele rozwojowe zarządu Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” na kolejne lata.

Będzie to możliwe dzięki rocznej pracy związanej z reorganizacją firmy oraz umową między Funduszem Rozwoju Spółek oraz Ministerstwa Infrastruktury, dzięki której do stoczni trafi 240 milionów złotych.

Nasz rząd podjął decyzję o dokapitalizowaniu stoczni kwotą 240 milionów złotych. Są to środki finansowe, które zostaną przeznaczone na budowę doku dla Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”, który będzie mógł przyjmować największe statki wpływające do szczecińskiego portu. Będziemy również zwiększać potencjał produkcyjny Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”. Za te pieniądze wybudujemy nowe hale produkcyjne i zakupimy niezbędne maszyny oraz narzędzia do gięcia blachy, aby stocznia i firmy, które tutaj funkcjonują na tym terenie, mogły realizować swoje ambitne działania i się rozwijać powiedział przy podpisaniu umowy Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Właśnie dziś realizujemy kolejny krok w procesie rozwoju zachodniopomorskiego sektora stoczniowego i podpisujemy z ministerstwem infrastruktury umowę inwestycyjną. Pozwoli ona na wsparcie procesów rozwojowych, modernizację i rozbudowę infrastruktury w Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” i umożliwi uruchomienie nowej umowy wykonawczej na budowę doku pływającego dla MSR „Gryfia” dodała Aleksandra Skibniewska, prezes Funduszu Rozwoju Spółek.

W wyniku wielomiesięcznych dyskusji i pracy wspólnie z „Gryfią”, zredefiniowaliśmy przedmiot kontraktu na budowę doku. Efekt końcowy jest taki, że dok będzie dalej dokiem o pełnej zdolności jako narzędzie do remontu statków. Jednocześnie będzie spełniał, bo musi spełniać, wszystkie wymogi formalne klasyfikatora. Więc będzie to pełnowartościowa konstrukcja. Wypracowaliśmy podstawę do zawarcia nowego porozumienia, umowy wykonawczej na kontynuację budowy doku z kosztami oraz terminem realizacji całego przedsięwzięciazaznaczył Grzegorz Huszcz, pełnomocnik zarządu ds. organizacyjnych Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”.

Dzisiaj we wszystkich blisko 70 firmach na terenie stoczni, które działają głównie w sektorze stoczniowym, pracuje ponad 2 tysiące pracowników dziennie i ta liczba rośnie. W tej chwili, stocznia wykorzystuje wszelkie aktywa produkcyjne, które może wykorzystywać do produkcji.

Rok nowego zarządu Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”.

Minął rok, odkąd nowy Zarząd Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” sp. z o.o. przejął ster przedsiębiorstwa w obliczu głębokiego kryzysu. Dzięki konsekwentnej realizacji planu naprawczego udało się odwrócić niekorzystne trendy, anulować błędne decyzje poprzedników i stworzyć fundamenty pod długofalowy rozwój stoczni.
W 2024 r. firma borykała się ze stratą netto wynoszącą – 136 mln PLN, ryzykiem upadłości restrukturyzacyjnej, trzymiesięcznymi zatorami płatniczymi i niekorzystnymi kontraktami, których warunki były nierealne do wykonania.

To był bardzo trudny rok. Zarząd dzisiaj obchodzi rocznicę, odkąd przejął odpowiedzialność za stocznię. Wtedy przedstawialiśmy sytuację trudną: sytuację stoczni na skraju upadłości, niewypłacalność, wiele nierentownych kontraktów realizowanych ze stratą. Rok minął na bardzo intensywnej pracy, na wielu zmianach, niestety też okupionych stresem, dla organizacji, dla środowiska, dla ludzi. Po roku pracy zarządu i całego zespołu stoczniowego uzyskaliśmy stabilizację. Z tej też perspektywy chciałbym bardzo podziękować całemu zespołowi stoczni, który ciężko pracował, żeby ten wynik osiągnąć powiedział Radosław Kowalczyk, prezes zarządu Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”

Efekty pierwszego roku to: likwidacja ryzyka upadłości – spółka jest wypłacalna, płatności realizowane na bieżąco, dodatni wynik finansowy – wstępne szacunki wskazują na 17 milionów PLN zysku (trwa audyt).

Plany rozwojowe SS „Wulkan” obejmują budowę dwóch nowoczesnych hal produkcyjnych dla konstrukcji okrętowych i offshore, inwestycje w automatyzację i nowe maszyny oraz dokończenie budowy doku dla MSR „Gryfia”.

Jesteśmy w połowie drogi do celu, ale już dziś możemy mówić o sukcesie: stocznia jest stabilna finansowo i ma realne perspektywy rozwoju. To zasługa ciężkiej pracy zespołu, współpracy z partnerami oraz wsparcia Ministerstwa Infrastruktury i Funduszu Rozwoju” podkreśla Radosław Kowalczyk, prezes zarządu Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”

Źródło: materiały prasowe Stoczni Szczecińska Wulkan

Dodaj komentarz

Popularne artykuły

szczecin magazyn energii pge
Pod Szczecinem ruszyła budowa jednego z największych w Europie  magazynów energii 
wiatraki Pomorze Zachodnie
Największe farmy wiatrowe są na Pomorzu Zachodnim
farma fotowoltaiczna golczewo
Ruszyła największa farma PV na Pomorzu Zachodnim
zaklad wież wiatrowych szczecin
W Szczecinie rośnie fabryka Windar Renovables
praca offshore studenci
Jeszcze nie skończyli studiów a już pracują w branży offshore. ROZMOWA
praca na wiatrakach
Startuje rekrutacja do 3. edycji programu “Wiatr - kopalnia możliwości”

ostatnio dodane

Energia z Bałtyku już prawie w gniazdkach? Gigantyczne stacje zasilające zamontowane!
Zachodniopomorskie Mosty Współpracy 2025 w Goleniowie – Budujemy Przyszłość Regionu!
Vestas wycofuje się z budowy fabryki w Szczecinie?
Od Nauki do Biznesu: EduPower 2025.
Ustawa o Morskiej Energetyce Wiatrowej. Kamień milowy w Rozwoju OZE w Polsce?
Czy radni Szczecina zabiorą energię mieszkańcom Skolwina?
1 2 3 30

kontakt

Dolina OZE

telefon: 732722915

mail: kontakt@dolinaoze.pl