Szczecin, 17 października 2024
EduPower w 2024. Podsumowanie na plus czy na minus?
Za nami pierwsza edycja wydarzenia EduPower2024. Czy impreza się udała? Zobacz podsumowanie.
EduPower 2024 było wyjątkową szansą dla młodych, aby zobaczyć bogatą ofertę branży energetycznej. Program imprezy obfitował w atrakcje. Były dyskusje, warsztaty, prezentacje i spotkania z ekspertami. Wydarzenie odbyło się 8 i 9 października w Szczecinie. W ciągu dwóch dni trwania pierwszej edycji EduPower przez teren imprezy przewinęło się ok 3 tys osób, wśród nich wystawcy, odwiedzający stoiska i przede wszystkim uczniowie.
Czy impreza się udała? Jakie wnioski na przyszłość? Poniżej prezentujemy opinie przedstawicieli organizatora, samorządu, biznesu i uczelni.
Najważniejszy wniosek? Chcemy robić kolejną edycję EduPower.
Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina:
Bardzo dobrze oceniam to wydarzenie. Oczywiście to była prywatna inicjatywa, ale ze wsparciem Miasta. Przed imprezą obawy mieszkały się z nadzieją. Ale kiedy wszystko ruszyło, nastało pozytywne zaskoczenie. Wnioski na przyszłość? Powiększenie skali. Przy pierwszej edycji nie ma się tej pewności siebie, jest lęk przed porażką. Wówczas zakłada się różne scenariusze i średnią skalę przedsięwzięcia. Jednak jak coś zaczyna wychodzić, to chce się zwiększać rozmach. Jednym słowem, w przyszłorocznej edycji chcemy więcej szkół, więcej wydarzeń towarzyszących, jeszcze więcej osób, bo warunki są. W Netto Arena jest potencjał i możemy to wszystko zwiększyć, i jeszcze bardziej rozpropagować. Kiedy przed imprezą chodziliśmy po potencjalnych partnerach, spotykaliśmy się z różnymi postawami. Nie wszyscy nam ufali, że to się może udać. Jednak teraz, jak się już udało – i to jest największy sukces – odbieramy sygnały zwrotne od tych co nie byli: “wiecie co, za rok jednak się pojawimy”. Najważniejsze wniosek jest taki, że chcemy robić kolejną edycję. Choć to było wydarzenie dwudniowe, już pierwszego dnia to wiedzieliśmy. Tegoroczne wydarzenie było robione w dużym pośpiechu i w stresie. Mamy zamiar to zmienić. Uczestnicy tego na szczęście nie widzą, ale organizator wie że można coś zrobić na spokojnie lub pod presją, która nie pomoaga. Przy następnej edycji chcemy dać sobie więcej oddechu, chcemy mieć większy spokój, robić to z jeszcze większym profesjonalizmem. Chciałbym, żeby EduPower miało kolejne edycje i stało się cyklicznym eventem na mapie najważniejszych wydarzeń w Szczecinie i regionie.
Trzeba iść w tym kierunku, bo to dobry kierunek
Witold Szczepkowski, współorganizator EduPower 2024
Mieliśmy zarejestrowanych w sumie około 600 odwiedzających. Do tego należy dodać 400 wystawców i co najmniej 2 tys. dzieci młodzieży. W sumie więc w ciągu dwóch dni trwania wydarzenia, przez teren imprezy przewinęło się ok 3 tys osób. Co do młodzieży, to nie były to osoby przypadkowe, byli to uczniowie szkół technicznych z całego regionu. Już teraz ludzie dopytują nas o kolejną edycję, więc pójdziemy za ciosem i w październiku 2025 roku zrobimy coś mocniejszego pod kątem frekwencji i merytoryki. Trzeba iść w tym kierunku, bo to dobry kierunek. Potrzeba tylko trochę więcej czasu na przygotowanie, na pracę z młodzieżą przed i w trakcie wydarzenia. Konieczne jest też większe zaangażowanie lokalnych samorządów. Bardzo dobry feedback dostaliśmy od przedstawicieli uczelni ze Szczecina i Koszalina. Kierunek jest dobry, trzeba go teraz dopracowywać. Już nam wszyscy mówią, że przyszłoroczną edycja ma się odbyć, więc lada moment siadamy i działamy dalej.
Walor edukacyjny na plus. Zabrakło elementu biznesowego
Krzysztof Zamożny, szef sprzedaży eMobility Garo Polska
Jeżeli chodzi o ocenę imprezy pod kątem poziomu edukacyjnego i merytorycznego, to jak najbardziej pozytywne odczucia: tematyka paneli, przygotowanie i doświadczenia branżowe osób biorących w nich udział, poruszane zagadnienia były na bardzo wysokim poziomie.
Sama forma paneli też była zachęcająca i przyciągająca zainteresowanie młodych uczestników. Dużo praktyki i energii! Momentami słuchało się tego jak porządnego stand-upu. Wystawcy również dopisali. Były elementy interaktywne, co jest szczególnie ważne dla przyciągnięcia uwagi młodych ludzi. Przygotowano m.in. kilkumetrową wyciągarkę, dzięki której uczestnicy oglądali halę z innej perspektywy. My wystawiliśmy nasze produkty – czyli stacje ładowania – które podczas imprezy towarzyszyły pojazdom Grupy POLMOTOR. Można było dosłownie dotknąć elektromobilności. Generalnie, jeśli chodzi o ‘EDU’ w tej imprezie, to w mojej ocenie udało się naprawdę bardzo pozytywnie.
Niestety gorzej z ‘Power-em’ biznesowym. Tego elementu po prostu zabrakło. Edu-Power odwiedzali głównie uczniowie, więc rozmowy stricte handlowe z wystawcami, praktycznie nie miały miejsca. Jeśli impreza ma w przyszłości pretendować do miana mariażu edukacji z biznesem, to dobra wiadomość jest taka, że po tej edycji już wiadomo, na co należy zwrócić uwagę w przyszłym roku.
Ta impreza zebrała przedstawicieli branży OZE pod jednym dachem.
Anna Malec, rzeczniczka prasowa Politechniki Morskiej w Szczecinie
Z punktu widzenia uczelni, była to bardzo dobra inicjatywa, która zjednoczyła branże OZE pod dachem Netto Areny, pokazując cele, do których dążymy w kwestii czystej energii. Zarówno jako firmy, jak i jako uczelnie. Takie wydarzenia to z jednej strony szansa dla uczniów szkół średnich, by zobaczyli, jakie mogą mieć możliwości, studiując na kierunkach związanych z branżą OZE. Z drugiej strony, pokazaliśmy, że jako uczelnia nie tylko kształcimy w obszarze OZE, ale także organizujemy szkolenia, m.in. w MUSTC Akademickim Centrum Szkoleniowym, które także było zaangażowane w EDU POWER, prowadząc kursy z pierwszej pomocy i zapewniając opiekę medyczną. Chcieliśmy także podkreślić rolę branży offshore, przypominając, że pierwszy rocznik absolwentów PM na kierunku inżynieria przemysłowa i morskie elektrownie wiatrowe wkracza właśnie na rynek pracy a PM jest w prowadzeniu tego typu studiów pionierem. Poza tym, że uczestnicy wydarzenia mogli dowiedzieć się, jakie możliwości daje im PM, mogli też zobaczyć część laboratoriów Wydziału Mechatroniki i Elektrotechniki i poznać działanie paneli fotowoltaicznych, a także dowiedzieć się, jakie badania są aktualnie prowadzone na uczelni. Ciekawą propozycją były też panele dyskusyjne, podczas których prelegenci przełamywali dotychczasowe postrzeganie obszaru OZE, pokazywali nowe perspektywy i możliwości. Ilość rozmów, ciekawość uczestników i interesująca oferta wystawców pokazują potrzebę dalszych edycji EDU POWER, w których Politechnika Morska chętnie weźmie udział.
Opinie zebrał: Tomasz Klek
Popularne artykuły
ostatnio dodane
kontakt
Dolina OZE
telefon: 732722915
mail: kontakt@dolinaoze.pl